Adres e-mail:

Wydanie:

Znaki firmowe Sapy, tak dobrze znane i pozytywnie kojarzone nie tylko w Trzciance, nie znikną nagle z miasta.
Proces zmiany marki ma zająć około pół roku.


Przypomnijmy, Sapa od 2013 roku funkcjonowała jako spółka joint venture, której właścicielami były dysponujące równymi udziałami koncerny Orkla i Hydro. Pierwotna umowa pomiędzy obiema firmami przewidywała wspólną własność na co najmniej trzy lata. Strony zawierając umowę ustaliły, że w ciągu tego czasu albo znajdzie się strategiczny inwestor, który wykupi udziały obu koncernów, albo jeden z nich wykupiły udziały drugiego. Tak też się stało...


Dlaczego doszło do zmiany?

10 lipca 2017 roku podjęto decyzję, że Hydro odkupi od Orkla 50 procent udziałów w Sapa i stanie się wyłącznym właścicielem firmy. Wiadomość ta spotkała się z pozytywnymi reakcjami rynku finansowego i metali oraz prasy międzynarodowej.

- Sapa posiada wyjątkowe połączenie kompetencji i pozycji rynkowej. Wspólnie stworzymy unikatową na świecie ofertę dla naszych klientów i pracowników, którzy pragną rozwijać innowacyjne rozwiązania w zakresie aluminium — mówi Svein Richard Brandtzæg, Prezes i Dyrektor Generalny Hydro.


Pozycja Hydro na świecie

Połączenie obu marek ma ogromne znaczenie dla globalnego rynku aluminium. W wyniku konsolidacji Hydro posiada ponad 35.000 pracowników i 30.000 klientów na całym świecie, co czyni z niego wiodącą siłę w światowej branży aluminiowej.

Hydro posiada kompletny łańcuch produkcji, zaczynając od wydobywania rud boksytu w Afryce, przez własne huty produkujące stopy oraz zakłady prowadzące proces obróbki aluminium, aż do ponownego wykorzystania materiału w procesie recyklingu.

Czy logo Sapy zniknie z Trzcianki?

Znaki firmowe Sapy, tak dobrze znane i pozytywnie kojarzone przez mieszkańców nie tylko Trzcianki, nagle nie znikną jeszcze z miasta.

Dla zapewnienia ciągłości współpracy z klientami podjęto decyzję o stopniowym wdrażaniu zmian. Pierwsze z nich pojawiły się już 2 października. Tego dnia zmienił się logotyp, strona internetowa oraz kanały komunikacji w mediach społecznościowych, a pracownicy Sapy zaczęli funkcjonować pod nowymi adresami e-mail, przy czym dla wygody ich kooperantów, dotychczasowe adresy pozostaną aktywne jeszcze przez rok.

Jednocześnie jeszcze przez około 6 miesięcy dane rejestrowe spółki pozostaną bez zmian. W tym czasie władze Hydro będą pracować nad pełnym wprowadzeniem nowej marki na rynek, nie tylko w Polsce.


- Zmieniła się tylko marka, ale produkcja i zatrudnienie w dotychczasowych zakładach Sapy pozostają bez zmian – zapewnia Piotr Wieliński, dyrektor naczelny Sapa w Polsce.